2018.04.16

Hej! Idag har det varit måndag och jag har haft noll inspiration till att plugga, gjorde ett par lättare uppgifter, mer än så har jag faktiskt inte gjort i skolväg idag. Däremot red jag Lallie vid tio-tiden. Han va rätt tittig vid framskrittningen, vilket han brukar va, men sen skötte han sig jättebra sen. Provade att rida utan nosgrimma och med tredelat mässingsbett med lösa ringar, det fungerade bra ändå, men den rundan vi red idag är rätt backig och krokig så han hade aldrig tillfälle att dra iväg. Var rätt pigg dock, men bara på ett roligt sätt. Han va svettig och nöjd när vi kom hem iallafall. 
 
När jag hade ridit så fixade jag klart stallet och packade hö innan jag gick in och åt lunch. Fastnade sen i soffan ett alldeles för bra tag och kom inte igång igen förrän typ halv två, då gjorde jag klart dagens skoluppgifter, sen drog jag ut och gick Alljungen-rundan och stannade till vid skidbacken och gick upp 10 gånger och ner 10 gånger för den allra brantast delen. Kommer va heeelt slut imorgon, men värt det. Skippade gympan, tyckte det va mysigare med en promenad i skogen och lite träning genom det. 
 
När jag kom hem var det dags för hästarnas kvällsmat, så jag gick och hämtade hem dem, fodrade och sen mockade jag hagen i någon halvtimme innan Adde kom hem och vi lagade mat. Blev hamburgare idag, väldigt gott! När vi va mätta la vi oss på soffan en stund innan jag gick och duschade och bytte lakan. Ska bli riktigt härligt att gå och lägga sig ren i en renbäddad säng ikväll!! 
 
Imorgon ska jag plugga såklart, sen ska Lallie ridas en sväng och joggas lite, sen ska jag mocka hagen och ta det lite lugnt i allmänhet. Blir nog en kortare promenad imorgon med, om inte annat för att få bort lite träningsvärk haha.. Men vi hörs då!
 
En ryttares dröm: gröna skogar, nysladdade grusvägar och en glad ponny♥
Alljungen-rundan är så mysig 
 
Kram E
 

Kommentera här: