Soool

Hej på er! Min torsdag har precis som väntat gått i ett. Började iallafall dagen med att morgonfodra hästarna. När de hade ätit upp sin frukost en timme senare kunde jag äntligen släppa de på gräset i trädgården. Tror nästan både jag och hästarna var lika nöjda. 
 
Under tiden de fick beta hade jag en frågestund i ekonomin. Den hjälpte verkligen ingenting, om något så gjorde den allting ännu mer rörigt än vad det va från början haha.. När jag tagit in hästarna i hagen igen efter två och en halv timme ute i trädgården, skypade jag med min klasskompis i typ en och en halv timme. Han hade kommit på en lösning till uppgiften vi klurat på i typ två veckor vid det här laget. Så jag ska försöka lösa den imorgon tänkte jag. Sen satt vi mest och pratade om allt och ingenting, så det va härligt! 
 
När vi lagt på höll jag på att svälta ihjäl, men ville inte riktigt äta köttfärssås för fjärde gången på raken, så jag gjorde en fruktsallad som jag tog med mig och åt medan jag solade. Sen låg jag i solen i typ två timmar, har faktiskt fått både lite färg och lite fräknar, så nu är jag liite mer somrig än innan iallafall, va så skönt att bara ligga i värmen och lyssna på en podd.
 
Vid halv fyra gick jag ut i stallet och packade höpåsarna. Hästarna (läs Lallie) va sura för att de inte fick gå ut i trädgården igen. När höpåsarna var packade tog jag och Lallie oss en ridtur i värmen. Lallie va superpigg efter vilodagen igår så han bråkade lite med mig som han brukar göra när han är pigg (och skygga för diverse helt orörliga saker), så då var jag jävligt jobbig tillbaka så galopperade vi intervaller i ett par kilometer, sen va han så lydig så haha. Heeelt dränkt i svett va han när vi kom hem, ändå va det bara typ 17 grader ute vid det här laget, men han har ju dels skitdålig kondis och sen har han inte fällt sin vinterpäls klart än. Medan Lallie fick stå och torka efter att jag baddat av honom efter ridturen så ryktade jag och myste med Tiffany. Hon har haft en riktigt dålig dag idag. Hostat jättemycket, hennes andning väser och hon ligger på 20 andetag/min i vila.. Nästa vecka ska det regna, så jag hoppas på att det ska hjälpa, annars får jag ringa Julia och rådfråga henne (min veterinär). Så länge hon bara klarar sig med kortison på vintern så känner jag att det funkar, men behöver hon det även på sommaren kommer hon pgs fångrisken inte kunna gå på gräs. Jag kommer då behöva ha henne i någon typ av grushage och med hennes astma och inte minst kärleken till mat så är inte det ett tillräckligt bra hästliv och om hon blir så pass dålig att hon behöver kortison under sommarhalvåret kommer jag nog tyvärr få ta bort henne.. Fruktansvärt tragiskt, men sant. Älskade Tiffany♥
 
Ikväll har jag försökt få tag i bonden som jag tingat hö hos, utan framgång, så får försöka imorgon bitti igen. Sen har jag dammat och plockat undan i hela huset och städat badrummen. Nu känner jag mig rätt nöjd och mör. Har lagt en ansiktsmask som jag snart ska skölja av, sen ska jag duscha och gå och lägga mig. 
 
Imorgon ska vi förhoppningsvis hämta hö under dagen (alternativt på lördag), Lallie ska ridas, huset ska dammsugas och jag ska plugga lite. Hade tänkt hinna sola lite imorgon med, men vi får se hur det blir med den saken. Sen kommer äntligen Adde hem imorgon, ska bli skönt. Vi hörs imorgon!
Så himla nöjda med att få äta gräs♥
Hade en hyfsad utsikt när jag pluggade idag iallafall!
Kram E

Kommentera här: