Summering av mina dagar

Hej! Har varit lite dåligt med bloggandet de senaste dagarna, men har hunnit gå och lägga mig innan jag kommit på att jag inte bloggat, så det har inte blivit av. Men här får ni en liten sammanfattning av mina dagar sen jag skrev sist:
 
Torsdag 12/4:
I torsdags började jag dagen som vanligt med att morgonfodra, plugga en stund och sen gå ner och hämta Lallie för en ridtur. Vi hade sällskap med mamma en liten kort jogg-runda. Lallie va duktig, inte så tittig men ändå vaken. När vi kom tillbaka fick hästarna lunch, jag och mamma åt också lunch, sen pluggade jag väldigt lite till, sen pratade jag en stund med pappa i telefon, vilket va mysigt. Sen jag gick ut och mockade hagen en stund innan det va dags att köra mamma till Emmaboda och hennes tåg till Göteborg. När vi hade typ 15 min kvar insåg mamma att tåget skulle gå om tio minuter, så det blev liiiite bråttom där ett tag, men vi hann med typ två minuter till godo. 
 
När jag kom hem från Emmaboda gick jag ut i stallet och fortsatte mocka och fixa lite, kvällsfodra hästarna och sen gå in och laga lite kvällsmat. Fick bli färdiglagad potatis och purjolökssoppa, den va helt okej men inget fantastiskt haha. Som färdigmat brukar va. Eftersom mitt hö börjar ta slut och det är hökris, så spenderade jag en stund med att försöka få tag i mer hö. Tillslut ringde jag en bonde i Nybro som hade rundbalar med hö, så nu har jag minst en 400kg rundbal hö tingad hos honom som jag kan hämta nästa vecka. Skönt att ha koll på läget. 
 
Vid åtta-tiden kom Adde hem, så då pratade vi ikapp om våra dagar, sen kollade vi på Tunnelbanan innan vi gick och la oss vid typ nio. 
 
Fredag 13/4:
Igår började jag dagen med att plugga ett par timmar, sen tog jag en halvdag ledigt, red min favvorunda med Lallie, han va sååååå pigg så han kunde nästan bara galoppera eller stå still haha, så det va ingen höjdare att försöka trava av honom avslappnat, utan bara försöka få honom i en lång, låg form och hålla i sig typ haha. Det blev ganska mycket galopp så både Lallie och jag var rätt möra när vi kom hem. Lallie fick massage, sen fick han och Tiffany lunch. Jag gick också in och åt lunch och målade faktiskt också naglarna. Min chef ringde också vid lunchtid så det va trevligt att få prata med honom. Ska ha tre utbildningsdagar innan jag börjar jobba, sen ska jag jobba som gallringsuppföljare i Blekinge, Småland och norra Skåne. Det ska bli såå roligt!! 
 
När jag vilat en stund, sett ikapp på lite serier och låtit naglarna torka drog jag ut i stallet igen och räfsade ihop ALLT bajs som var kvar i hela hagen i större högar, så nu är det bara att skyffla upp de större högarna i en skottkärra och köra till containern! Så himla najs, men har rätt ont i händerna efter det idag haha.. Sen minskade jag hästarnas lösdriftshage också för att få så stor yta som möjligt för gräset att växa på. Längtar tills hästarna kan gå på gräs igen. Vid 18 fick hästarna komma tillbaka till lösdriftshagen, och Tiffany var mycket piggare än hon varit de senaste dagarna vilket va väldigt skönt. När stallet va klart gick jag in och duschade. Under tiden beställde Adde mat från Melkers, så maten stod på bordet när jag kom ner och va nyduschad och allting va najs! 
 
Lördag 14/4: 
Igår var det lördag och Lallie vilade. Började dagen med pannkaksfrukost, sen såsade jag runt i pyjamas fram till tio när jag började göra mig iordning för dagens aktivitet: fira Zackarias 1-årsdag! Pappa kom och hämtade mig och Adde vid tolv-tiden, sen körde jag upp. Vi var där för tidigt, som vanligt, men hängde hemma hos Madde och Alex fram tills det va dags att åka till församlingshemmet och fixa det sista. Var så mysigt att hänga med alla och prata. Vid 18-tiden började vi dra ihop oss för att åka hem till mina hungriga små hästar, men först stannade vi till i Jonas garage för att titta på arbetet han lagt ner för att få ihop sin blåa v70. Helt sjukt vilket bygge det blir när det blir klart. 
 
När vi kom hem åt jag och Adde upp kebabresterna från gårdagen, sen somnade jag på soffan vid typ nio och vaknade igen vid halv tolv, då gick vi och la oss och jag somnade nästan dirket igen.. Haha lite trött eventuellt. 
 
Idag:
Idag är det söndag. Hästarna har precis blivit morgonfodrade och fått gå ner i sin hage. Planen för idag är att (förhoppningsvis) rida rundan vid Alljungen med Lallie idag. Dock är det superdimmigt, vilket gör Lallie hysteriskt tittig, så vi får se om det lättar framemot dagen. I övrigt ska jag sota pannan, kanske städa lite och mocka hagen. Så det blir nog en dag av min söndag också! Vi hörs imorgon.
 
Kram E
Tiffany räcker fingret åt hökrisen.. Detta höet har hon alltså grävt ur sin höhäck under vintern, trampat på och sen inte velat äta. Smart.
Hela hagens bajs är numera ihop räfsat i sånnahär högar och jag saknar hud på händerna.. 
 

Kommentera här: