Kasta bort din blyertspenna, båda klär i bläck

Hon dansar vidare i livet ~ Hov1
Onsdag idag och jag fick som vanligt fundera på vilken dag det va. Idag känns det som jag bara har suttit och stirrat på min datorskärm och försökt lösa EN enda uppgift. Kan vara så att det känns så på grund av att det är precis så det har varit idag.. Helt hopplöst. 
 
Iallafall så va jag ute och red på Lallie i förmiddags, var perfekt väder typ 12 plus och lite svag vind. Inte för varmt och inte för kallt. Lallie va suuperpigg, som han brukar va på den rundan vi red idag. Blev dock väldigt imponerad över honom idag. Vi passerar en gård där det bor tre hundar när vi rider denna rundan, en står i hundgård och vrålskäller och två är lösa. En av de lösa tyckte idag att det va superkul att springa mellan Lallies bakben. Jag har aldrig haft en hund i närheten av Lallie, så hade verkligen ingen aning om hur han skulle reagera. Det enda han gjorde var att vinkla öronen mot hunden, sen va det bra med det. Så himla duktig! I min värld kunde han lika gärna blivit skiträdd och sparkat ihjäl hunden. Då ska det tilläggas att hunden sprang efter oss i säkert hundra meter. Så Lallie va duktig, sen efter första galoppen tog överskottsenergin över och han blev vääääldigt kort och snabb i stegen, dragig och tittig, som han blir när han är så pigg som han är nu. Försökte få honom att jobba i form för att jobba bort lite energi, gick sådääär, men efter någon kilometers avtravning kunde jag trava på långa tyglar, det gick fort som fan men han var iallafall avslappnad haha.
 
När det kommer till Tiffany så är det himla varierande just nu. Hon är pigg i kroppen och vill gärna busa, hon hostar inte lika mycket längre och har verkat piggare, men väste rätt mycket nu när jag kom ut och skulle ge de natthöet. Det är så himla väderrelaterat så såfort det vänder minsta lilla och blir fuktigare/torrare varmare/kallare etc. så blir hon sämre direkt. Det va rätt fuktigt ikväll så det kan ha varit därför. Jag vågar inte ge henne kortison nu på sommaren, så jag hoppas att hon blir bra snart.. 
 
När vi kom tillbaka fixade jag i stallet, lunchade hästarna och sen gick jag in och åt jag med. Sen satt jag mellan 13-17 med EN uppgift i företagsekonomin. Höll på att bli liite sjuk i huvudet tillslut, så gav upp vid fem och gick ut och mockade hagen istället, mycket roligare faktiskt, det säger en del. Det är inte kul att plugga när man inte förstår oavsett hur mycket man läser, läser på en annan sida, byter bok, etc. Jaja, det återstår att se om jag löser den imorgon haha. 
 
Annars har det inte hänt så mycket idag tror jag. Jag mockade hagen som sagt, så nu har jag bara en stor hög kvar på södersidan av stallet, sen är det viktigaste stället mockat iallafall, det är ju där man ser från köksfönstret och alltså det man stör sig på mest. Blir nog klar där imorgon, så då ska jag börja i paddocken och räfsa ihop och köra till containern. Mamma tog med sig Mc Donalds hem idag för att vi ville fira att hon ska iväg och ha the time of her life! Sen dess har jag typ bara suttit i soffan, kollat på TV, gjort utbildning inför jobbet och lite sånt. 
 
Imorgon är det liten joggingtur på Lallie som gäller, hagen ska mockas, det ska pluggas, utbildas för jobbet osv. osv. Sen ska jag nog dra till Alljungen på eftermiddagen och backträna i skidbacken istället för att gå på yogan. Tror det ger mer just nu. Vi hörs imorgon iallafall! 
Min älskade lilla böna♥
Kram E

Kommentera här: