Unnsdag

Hej! Onsdag idag alltså och jag har typ inte hunnit göra någonting.. Började dagen med att hjälpa mormor med hennes mobil som hade krånglat i ett par dagar. Sen körde jag in till stan lagom till alla affärerna öppnade, köpte grejer till stallet och hästarna på Biltema och Hööks, sen vidare in till stan för att köpa födelsedagspresenter till mamma som fyller år på söndag!! När det va fixat körde jag ut till Maxi och veckohandlade och kom hem vid typ halv ett igen, så då fodrade jag hästarna, åt lunch och började fixa lite med planering av plugg inför alla tentor. Det gick sådär, satte mig ute i solen och njöt en stund istället. 
 
Sen var klockan fyra och jag och mamma facetimeade en stund, de verkade ha det så himla härligt och skulle hämta sin cabbe som de skulle glida runt i i Miami. Låter ju inte helt fel! När vi lagt på gick jag ut och stängslade så att jag kan släppa hästarna på baksidan av huset. Affärsverken var här idag och hämtade äntligen min gamla container. De hade dock sabbat hela staketet och en stolpe samt lämnat kroken av ett avdraget spännband i hagen. Bra jobbat.. Blir sjukt irriterad när folk inte kan sköta sitt jobb på ett bra sätt, speciellt inte när de riskerar mina hästars hälsa.. Vid 6 var jag iallafall klar med stängslingen, så då hämtade jag hästarna. Tiffany hade så bråttom att hon drog sönder hela grinden och grindstolpen påväg ut från hagen.. Hon skadade sig inte men både jag och Lallie stod kvar helt chockade efteråt.. Knäpp-shettis..
 
När hästarna fått kvällsmat gick jag in och åt lite kvällsmat, köttfärssås från igår har jag ätit både till lunch och kvällsmat idag, men imorgon är den nog slut haha.. Köpte lite godis idag på Maxi som jag unnade mig såhär på Unnsdag och allt. Sen dess har jag suttit i soffan och inte orkat göra någonting, tycker det är så konstigt, igår hade jag världens energirus, idag hade jag kunnat somna stående. Jättekonstigt. Menmen, hoppas jag är lite piggare imorgon för då ska jag börja med veckans städning. Har faktiskt "tagit ledigt" imorgon och på fredag för att kunna städa och sola lite när ändå solen ska vara framme och det ska vara varmt. Dessutom blir det nog hö-körning på fredag, så då lär jag ju inte hinna plugga. 
 
Imorgon ska jag som sagt sola, städa, fixa stallet, rida Lallie och planera lite plugg så hoppas jag har lite energi då. Vi hörs!
Chili är min ständiga följeslagare oavsett om klockan är 06.30 och jag morgonfodrar eller är ute på promenad 16.00, han är alltid med.
Ozzy hänger mest i trappen och raggar kel och händer att slicka på♥
Intressant att Chili är i sitt esse på båda dessa bilderna. Överst nybusad, intrasslad i stängsel och underst nysnuttad och sover som en stock♥
Kram E

Kommentera här: