du måste förstå att han är mitt liv och mitt allt

- De två årstiderna - Melissa Horn - 
Hej på er! Min tisdag har rullat på ungefär som alla mina andra dagar. Började dagen med att äta frallefrukost, så himla gott! Sen gick jag faktiskt ut och red det första jag gjorde. Det skulle ju egentligen bara bli en joggrunda, men Lallie va pigg som en liten mört, så det fick bli en hel del galopp också. Han va lite tittig för han va pigg, men duktig! När vi kom tillbaka fick hästarna lunch och jag gick in och gjorde skolarbete med en klasskompis över skype, det är så bra att få lite social kontakt emellanåt haha. Sen blev vi för hungriga och tog lunch.
 
Efter min lunch var klockan helt plötsligt tre(?!) så då gick jag ut på en promenad på två timmar pga fett mycket överskottsenergi idag. Vid fem-tiden kom jag hem igen, så då mockade jag hagen i en timme innan det va dags att hämta hästarna och ge dem kvällsmat. Tiffany drog sitt race från sin favvo-gräsfläck nere i hagen upp till stallet, hon kan fortfarande krutkärringen ♥ Helt otroligt vad lite vår kan göra för hennes astma egentligen. Kände en sån lycka för mina hästar idag, så himla stora personligheter och bara världens bästa helt enkelt. 
 
När hästarna var fodrade gick jag in och lagade lite mat, det blev spaghetti och köttfärssås ikväll, smidigt att slänga ihop när man glömt tina något i frysen. Sen när jag ätit ringde jag till pappa och pratade med honom en stund, det va mysigt precis som det brukar. Hörde hur hans ligistkatter rejsade runt i bakgrunden haha! Sen dess har jag suttit i soffan och slöglott lite på youtube. Nu har jag precis gått och lagt mig, är verkligen inte särskilt trött i huvudet, men ögonen stänger sig vilket sekund som helst haha. Men vi hörs imorgon!
 
Jag kunde alltså skritta av utan fötterna i stigbyglarna och utan att hålla i tyglarna, kommer inte ens ihåg när det hände senast♥
 
Hyfsat mysig promenadrunda
 
Fördelen med överskottsenergi: man får bra med motion haha.
 
Kram E

Kommentera här: